Pages

Friday, March 16, 2012

jatuh bangun kehidupan


pernah tak kau fikir beban yang aku pikul ?
pernah tak kau merasa kesulitan yang aku alami ?
pernah tak kau mengerti perasaan yang aku rasai ?
pernah tak kau faham dugaan yang aku hadapi ?

aku tak pernah merancang perjalanan hidup aku .
aku tak pernah inginkan jalan cerita aku macam nie .
andai saja kau boleh selami dan rasai dalam hati ini ,
baru kau mengerti apa itu sakit , dan apa itu seksaan .

benda tak jadi kat kau memang kau tak akan rasa .
bila dah terjadi kat diri sendiri baru kau mula sedar .
kalau selama ini kau sering mendongak ke langit biru ,
kini kau sudah mulai rebah jatuh menyembah ke bumi .

tak selamanya kita akan kecapi rasa kebahagiaan itu .
tak selamanya kita akan sengsara dengan kesedihan .
tak seharusnya kita menjatuhkan orang yang mencuba untuk bangun .
kerna kelak kita juga yang terkapai kapai mencari mereka disaat kita tersungkur !

post signature



No comments:

Post a Comment